Naujienos

Teisinės apžvalgos, straipsniai ir pranešimai

Tiekėjų vadovai ir akcininkai tapo viešaisiais asmenimis

Nuo 2021-12-31 įsigaliojo Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos viešaisiais asmenimis tapo tiekėjo, dalyvaujančio viešuosiuose pirkimuose, vadovas arba akcininkas, turintis 25% ar daugiau balsų. Tačiau net ir be šio įstatymo pakeitimo teismų praktikoje jau buvo pripažinta, kad tam tikrais atvejais galima skelbti duomenis apie tiekėjų, dalyvaujančių viešuosiuose pirkimuose, galutinių naudos gavėjų (akcininkų) duomenis (pvz., vardą...
Daugiau

Tiekėjai gali remtis ne visa patirtimi, įgyta jungtinės veiklos metu

Tiekėjai paprastai turi teisę remtis patirtimi, įgyta jungtinės veiklos metu. Pavyzdžiui, ankstesnę sutartį tiekėjas vykdė kartu su kitais jungtinės veiklos partneriais. Paprastai tiekėjui yra leidžiama remtis tokia sutartimi, net jeigu naujame viešajame pirkime jis dalyvauja vienas arba su kitais (naujais) jungtinės veiklos partneriais. Lietuvos Respublikos teismai anksčiau netgi yra pažymėję, kad tiekėjas gali remtis kitam...
Daugiau

Atsakymas į pretenziją taip pat lemia ginčo nagrinėjimo ribas

Kylant ginčams tarp tiekėjų ir perkančiųjų organizacijų yra laikoma, kad tiekėjai privalo operatyviai skųsti perkančiųjų organizacijų sprendimus. Jeigu Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytu terminu tiekėjas nepateikia pretenzijos, perkančioji organizacija gali atsisakyti ją nagrinėti. Be to, įstatymuose nustatyta, kad ieškinio pagrindas turi sutapti su pretenzijos pagrindu. Todėl tiekėjas sprendžiant ginčą teisme taip pat negali pateikti iš esmės...
Daugiau

Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai nuo 2022-01-01

Nuo 2022-01-01 įsigalios Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai. Pagrindiniai pakeitimai yra šie: Įtvirtinamas naujas, papildomas viešųjų pirkimų tikslas: turi būti skatinama inovatyvių produktų pasiūla. Įtvirtinamas naujas, papildomas viešųjų pirkimų tikslas: pirkimo objektu turi būti daroma kuo mažesnė įtaka klimato kaitai, aplinkos taršai. Todėl nustačius, kad perkančioji organizacija siekia įsigyti taršų pirkimo objektą, kiti rinkos dalyviai, galintys...
Daugiau

Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų paaiškinimas

Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijai yra suprantami kaip pasiūlymo „siaurąja“ prasme dalis. Tai reiškia, kad pagal suformuotą teismų praktiką tiekėjams yra taikomi dideli apribojimai aiškinti ar koreguoti pasiūlyme nurodytus duomenis. Visgi pastaruoju metu besiplėtojanti Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktika leidžia spręsti apie tai, kad tam tikra galimybė paaiškinti ar patikslinti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus egzistuoja. Pagal...
Daugiau

Pakartotinių pretenzijų nagrinėjimas

Perkančiosios organizacijos turi teisę nenagrinėti pakartotinių pretenzijų, t. y. antrą kartą teikiamų pretenzijų, kurių dalykas ir turinys yra tapatus. Tokia taisyklė yra grindžiama tuo, kad tiekėjai turi būti atidūs, sekti viešųjų pirkimų procedūras ir operatyviai ginti savo galimai pažeistas teises. Tačiau tam tikrais atvejais papildoma pretenzija nebūtinai bus laikoma pakartotine. Pavyzdžiui, jeigu tiekėjas po pretenzijos...
Daugiau
1 2 3 4 5 6 29