Reikalavimų tiekėjų pasiūlymams klasifikacija

Vertinant tiekėjų pasiūlymus kartais susiduriama su situacija, kai kyla klausimas, ar tiekėjui gali būti leidžiama patikslinti pasiūlymo tam tikras dalis. Šiuo atveju yra svarbu nustatyti, kokiai reikalavimų rūšiai priklauso atitinkama pasiūlymo dalis.

Pagal teisinį reguliavimą ir susiformavusią teismų praktiką yra leidžiama tikslinti pasiūlymo dalis dėl tiekėjo kvalifikacijos. Panašus teisinis reguliavimas egzistuoja ir dėl negatyvaus pobūdžio reikalavimų, kurie riboja ar draudžia tiekėjų dalyvavimą konkurse. Abiejų minėtų reikalavimų tiekėjams rūšims taikytinos nuostatos bei teismų praktika dėl galimybės tikslinti pateiktų dokumentų turinį. Todėl teisės aktai ir teismų praktika dėl kvalifikacijos reikalavimų taikomi ir negatyvaus pobūdžio reikalavimams mutatis mutandis tiek, kiek neprieštarauja atitinkamų reikalavimų reguliavimui ir jo tikslams.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas neseniai patikslino reikalavimų klasifikaciją ir konstatavo, kad reikalavimai kuriuos perkančiosios organizacijos nurodo pirkimo dokumentuose, iš esmės skirstomi į dvi dideles grupes:

  1. reikalavimus tiekėjams, o į juos įeina tiekėjų kvalifikacijos ir neigiamo pobūdžio sąlygos ir kiti reikalavimai tiekėjams (pvz., nuostatos dėl bendro kelių dalyvių dalyvavimo pirkime teikiant bendrą pasiūlymą); ir
  2. reikalavimus pasiūlymui siaurąja prasme (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2014-06-20 nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-333/2014).

Viešųjų pirkimų įstatymo 28 str. 10 d. yra nustatyta, jog tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas gali būti tikslinami. Todėl minėti reikalavimai priskirtini „kitiems reikalavimams“, kurie yra iš esmės prilyginti tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarkai.

Tuo tarpu pasiūlymas siaurąja prasme iš esmės reiškia tą pasiūlymo dalį, kuria tiekėjas siūlo viešojo pirkimo sutarties objektą, nurodo jo savybes, kainą, sutarties vykdymo aplinkybes. Todėl pasiūlymui plačiąja prasme nėra nustatyta vieningos vertinimo tvarkos, nes vertinant tiekėjo pateiktą pasiūlymą reikia atsižvelgti į tai, kuriai reikalavimų rūšiai (reikalavimai tiekėjams ar pasiūlymams siaurąja prasme) priskirtina tam tikra informacija ar duomenys, esantys pateiktame pasiūlyme. Šių duomenų vertinimas yra atliekamas pagal skirtingas teisės normas ir netapačia apimtimi (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2014-06-20 nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-333/2014).

Rašyti komentarą