Naujienos

Teisinės apžvalgos, straipsniai ir pranešimai

Pirkimo sąlygų aiškinimo taisyklės

Nagrinėjant viešųjų pirkimų bylas yra labai svarbu nustatyti tikrąjį pirkimo sąlygų turinį ir jį tinkamai išaiškinti. Jau buvo rašyta apie tai, kad pirkimo sąlygos turi būti aiškinamos ir taikomos sistemiškai, taip pat atsižvelgiant į kituose teisės aktuose įtvirtintas normas, taip pat į kitas nuostatas. Lietuvos Respublikos teismų praktikoje yra toliau vystomos pirkimo sąlygų aiškinimo taisyklės....
Daugiau

Iškilus ginčams turi būti išreikalaujamas laimėtojo pasiūlymas

Viešųjų pirkimų bylos visuomet yra susijusios su viešuoju interesu. Dėl šios priežasties viešųjų pirkimų bylose teismams yra nustatyti platesni įgaliojimai dėl įrodymų rinkimo ir pareikštų reikalavimų viršijimo. Pagal Civilinio proceso kodekso 4238 str. 1 d. teismas turi teisę savo iniciatyva rinkti įrodymus, kuriais šalys nesiremia, jeigu, jo nuomone, tai yra būtina siekiant teisingai išspręsti bylą....
Daugiau

Viešojo pirkimo sutarties sąlygų keitimas

Sudarius viešojo pirkimo sutartį, šalys ją turi vykdyti pagal sutartas sąlygas. Viešųjų pirkimų sutarčių keitimas yra labai apribotas. Pirmoji svarbi taisyklė yra ta, kad pirkimo sutarties negalima sudaryti pagal kitas sąlygas, nei kad buvo paskelbta pirkimo sąlygose. Antroji taisyklė yra ta, kad sutartį pasirašius jos sąlygas galima keisti tik arba pagal joje nustatytą tvarką, arba...
Daugiau

Tiekėjai turi teisę remtis dar neįdarbintais specialistais

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas įtvirtino „kvazisubtiekimo“ sąvoką Dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose tiekėjams yra keliami reikalavimai savo personale turėti tam tikros specialybės ir patirties darbuotojus. Be to, tam tikruose pirkimuose net ir reikalavimas turėti teisę verstis tam tikra veikla pats savaime apima ir reikalavimą, kad tiekėjas turėtų galimybę naudotis atitinkamos srities specialisto paslaugomis (pvz., turi turėti architektus ar...
Daugiau

Perkančiųjų organizacijų sprendimų dėl pasiūlymo atmetimo argumentai turi būti išsamūs

Nagrinėjant viešųjų pirkimų bylas dažniausias pasitaikantis reikalavimas yra panaikinti tam tikrus perkančiųjų organizacijų sprendimus. Dažnai tiekėjai į teismus kreipiasi ir dėl to, kad jų pasiūlymai buvo atmesti, nors, tiekėjų įsitikinimu, jų pasiūlymai turėjo būti pripažinti tinkamais. Sprendžiant tokias bylas tampa labai svarbu žinoti, dėl ko konkrečiai tiekėjo pasiūlymas buvo atmestas. Pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 941...
Daugiau

Žyminis mokestis už sutarties ginčijimą atskirai neskaičiuojamas

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas išsprendė ir galutinai pasisakė byloje, kurioje buvo keliamas klausimas dėl žyminio mokesčio dydžio ginčijant perkančiosios organizacijos sudarytas sutartis. Lietuvos apeliacinis teismas toje pačioje byloje, pripažinęs pirkimo sutartį negaliojančia, iš perkančiosios organizacijos priteisė net 86.340 Lt žyminio mokesčio valstybės naudai. Tačiau kasacinis teismas pasisakė, kad reikalavimas pripažinti pirkimo sutartį negaliojančia yra išvestinis (Lietuvos...
Daugiau
1 21 22 23 24 25 29