Naujienos

Teisinės apžvalgos, straipsniai ir pranešimai

Riboti subrangą viešuosiuose pirkimuose – vis dar draudžiama

Pagal šiuo metu galiojantį Viešųjų pirkimų įstatymą, jeigu darbų pirkimo sutarčiai vykdyti pasitelkiami subrangovai, pagrindinius darbus, kuriuos nustato perkančioji organizacija, privalo atlikti tiekėjas. Tačiau neseniai Europos Sąjungos Teisingumo Teismas pripažino, kad tokia pirkimo sąlyga yra neteisėta. Teismo vertinimu, perkančiosios organizacijos negali riboti subrangovams tenkančių darbų apimčių – arba, kitaip tariant, perkančiosios organizacijos negali įpareigoti pasiūlymą pateikusio...
Daugiau

Papildomi perkančiųjų organizacijų reikalavimai – neleistini

Perkančiosios organizacijos, vykdydamos viešuosius pirkimus, turi teisę reikalauti, kad tiekėjas turėtų tam tikrą patirtį vykdant panašias sutartis.  Naujausioje viešųjų pirkimų byloje Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) nagrinėjo, ar perkančiosios organizacijos turi teisę iš tiekėjo reikalauti, kad užsakovų pažymos apie tiekėjo įvykdytas sutartis būtų papildomai patvirtintos notaro ar kito atitinkamo kompetentingo asmens, pavyzdžiui advokato.  Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/verslas/nuomones/d-kenstavicius-papildomi-perkanciuju-organizaciju-reikalavimai-neleistini.d?id=71778224
Daugiau

Galimybė keisti statybos darbų pirkimo sutarčių kainą

Vykdant statybos rangos darbų pirkimo sutartis pakankamai dažnai susiduriama su situacija, kai rangovai dėl naujai paaiškėjusių aplinkybių prašo perkančiųjų organizacijų peržiūrėti (padidinti) sutarties kainas. Šiuo atžvilgiu svarbu yra tai, kad galimybė keisti rangos sutartimi nustatytą darbų kainą priklauso nuo darbų kainos nustatymo būdo. Darbų kaina gali būti nustatoma keliais būdais: 1) sutartyje nurodant konkrečią kainą;...
Daugiau

Ginčai, kai pirkimai atliekami pagal įgaliojimą

Naujausioje viešųjų pirkimų byloje Lietuvos Aukščiausiasis Teismas pasisakė dėl situacijos, kai perkančioji organizacija įgalioja kitą organizaciją atlikti viešojo pirkimo procedūras. Tokia praktika Lietuvoje itin sparčiai plinta. Pavyzdžiui, UAB Verslo aptarnavimo centras atlieka viešuosius pirkimus visai energetikos įmonių grupei „Lietuvos energija“, kurią, be kitų įmonių, sudaro tokios įmonės energijos skirstymo operatorius ESO, dujų tiekimo bendrovė UAB...
Daugiau

Kokybės vadybos sertifikatų alternatyvos

Viešųjų pirkimų įstatymas suteikia galimybę perkančiosioms organizacijoms reikalauti, kad tiekėjas pateiktų kokybės vadybos sistemos sertifikatą. Teismai yra pažymėję, kad esant tokiam reikalavimui tiekėjas turi būti įdiegęs sertifikatą visiems perkamiems darbams. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu tiekėjai turi teisę perkančiosioms organizacijoms pateikti ne tik sertifikatus, bet vietoje jų – lygiaverčius dokumentus, patvirtinančius, jog tiekėjas...
Daugiau

Po pasiūlymų pateikimo keisti išorinių specialistų negalima

Tiekėjo kvalifikacija yra vertinama pagal tai, kokią kompetenciją ar patikimumą tiekėjas yra įgijęs ne vėliau kaip iki galutinio pasiūlymų pateikimo momento (įtvirtinto pirkimo dokumentuose). Tiesa, patys kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai gali būti surašyti vėliau, tačiau dokumentuose esantys faktai apie tiekėjo kvalifikaciją turi būti įvykę iki galutinio pasiūlymų pateikimo momento. Tad perkančiosios organizacijos privalo vertinti pasiūlymo pateikimo...
Daugiau
1 18 19 20 21 22 29