Naujienos

Teisinės apžvalgos, straipsniai ir pranešimai

Viešasis interesas taikant laikinąsias apsaugos priemones viešųjų pirkimų bylose

Viešasis interesas viešųjų pirkimų bylose yra vienas iš būtinų kriterijų, kuriuos būtina įvertinti sprendžiant dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo (Civilinio proceso kodekso 423(7) straipsnio 1 dalis). Sprendžiant minėtą klausimą susiduriama su situacija, kad viešasis interesas tokio pobūdžio bylose visuomet yra dvejopas. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktikoje ne kartą buvo pažymėta, kad viešųjų pirkimų bylose tarpusavyje konkuruoja...
Daugiau

Laikinosios apsaugos priemonės viešųjų pirkimų bylose

Laikinųjų apsaugos priemonių taikymas viešųjų pirkimų bylose yra specifinis. Tai yra susiję tiek su Civilinio proceso kodekso teisiniu reguliavimu, tiek su formuojama Lietuvos Respublikos teismų praktika. Pagal Civilinio proceso kodekso 144 straipsnio 1 dalies nuostatą teismas dalyvaujančių byloje ar kitų suinteresuotų asmenų prašymu gali taikyti laikinąsias apsaugos priemones, jeigu šie asmenys tikėtinai pagrindžia savo ieškinio...
Daugiau

Sudarytų pirkimo sutarčių pripažinimas niekinėmis ex officio

Nagrinėjant viešųjų pirkimų ginčus teismai ne visuomet taiko laikinąsias apsaugos priemones, dėl ko dar ginčo nagrinėjimo metu perkančioji organizacija gali būti sudariusi pirkimo sutartį su vienu iš tiekėjų. Net jeigu ieškovas (vienas iš pirkimo dalyvių, ginčijantis perkančiosios organizacijos veiksmus) nepatikslino reiškiamų prašymų teismui ir neiškėlė reikalavimo pripažinti pirkimo sutartį niekine, tokia sutartis, nustačius pirkimo procedūrų...
Daugiau

Internetas – daugiau laisvės. O atsakomybės?

Asmens teisių į privatų gyvenimą, į garbę bei orumą apsaugos lygis virtualioje erdvėje turėtų būti ne mažesnis, nei naudojantis tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis. Analogiškai, ir atsakomybė už asmens teisių pažeidimus internete neturėtų būti mažesnė nei už tokius pačius pažeidimus spaudoje, radijuje ar televizijoje. Plačiau skaitykite čia.
Daugiau

Atsinaujinančiai energetikai Lietuvoje – aiškūs tikslai

Seimui 2011 m. gegužės 12 d. priėmus Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą buvo nustatyti tvirti pagrindai Lietuvos Respublikoje dar sparčiau plėtoti atsinaujinančią energetiką. Įstatyme nustatyti kai kurių energetikos rūšių suminės galios konkretūs ir aiškūs tikslai. Pavyzdžiui, iki 2020 metų Lietuvos Respublikoje vėjo elektrinių, prijungtų prie elektros tinklų, įrengtoji suminė galia turi būti padidinta iki 500 MW....
Daugiau

Prekybai elektroninėje erdvėje – aukštesni reikalavimai (2)

Turbūt viena iš nedaugelio rinkų, kuri palyginti nedaug nukentėjo nuo krizės ir netgi sugeba kasmet augti milžiniškais tempais, yra elektroninė prekyba. Vartotojai vis drąsiau įsigyja prekių ar paslaugų naudodami ryšio priemones, pavyzdžiui, internetu. Ši sritis yra palyginti nauja ir greitai besivystanti, todėl žinoti esminius elektroninės prekybos principus pravartu tiek naujai besisteigiančioms elektroninėms parduotuvėms, tiek vartotojams....
Daugiau
1 25 26 27 28 29